Piia vastaa
Tervetuloa Piia vastaa palstalle!
Saan ihanan paljon yhteydenottoja ja harvoin on kahta samanlaista kysymystä, mutta ajattelin että tällaisesta Piia vastaa -palstasta voisi kuitenkin olla iloa. Keräilen tänne vähitellen yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksiani niihin. Maailma ei tässäkään asiassa tule kerralla valmiiksi, joten otathan aina rohkeasti yhteyttä kun sinulla on kysyttävää :) Sähköpostilla tavoitat minut osoitteesta piia@hyvantuulenpuoti.fi ja puhelinnumeroni on 0503637438.
Milloin tilaukseni lähtee matkaan?
Laitamme kaikki tilaukset matkaan tilauspäivänä tai tilausta seuraavana päivänä. Ja nyt tietenkin puhutaan arkipäivistä :) Kun tilaat viikonloppuna niin seurantatunnus voi hyvinkin tupsahtaa jo viikonloppuna sähköpostiisi kun meillä pakkaillaan myös sunnuntaisin, mutta kunnolla matkaan paketit pääsevät vasta maanantaina. Tavoitteenamme on saada paketit aina mahdollisimman nopeasti matkaan, mutta jos tilauksellasi on extrakiire niin siitä kannattaa mainita vielä tilauksen lisätiedoissa, niin mahdollisina ruuhkapäivinä varmistat vielä tilauksesi priorisoinnin jonossa.
Mikä on nopein toimitustapa?
Schenkerin Noutopaketti on viime aikoina ollut kaikista nopein toimitustapa, melkeinpä aina perillä jo tilausta seuraavana arkipäivänä kun tilaat arkena ennen kello yhtätoista. Viikonloppuisin ja arkipyhinä paketit eivät Suomessa kulje, joten huomioithan että ne saattavat sotkea toimitusaikatauluja.
Tuleeko tilaukseni ehjänä perille? Ikäviä kokemuksia on jo liikaa eri verkkokaupoista.
Välillä sattuu ja tapahtuu, mutta pakkaamme tilauksesi mahdollisimman hyvin ja rikkoutumisia tapahtuu hyvin harvoin. Jos jotain on kuitenkin matkalla sattunut, niin olethan minuun heti yhteydessä niin korjataan tilanne :)
Onko mun pakko maksaessa syöttää henkilötunnukseni?
Ei missään tapauksessa! Kun haluat maksaa Avardan laskulla tai tilillä niin silloin henkilötunnus tarvitaan, mutta voit aina ohittaa sen kohdan ja maksaa verkkopankistasi, luottokortilla tai MobilePaylla.
Haluaisin kokeilla pyykkietikkaa. Mitä tuoksua suosittelisit?
Tuoksumaailma on verkkokaupassa hankalaa kun jokaisella on oma makunsa, mutta suosituimpia tuoksujamme ovat Puhdas Pyykki ja Puuvilla. Ne ovat myös melko mietoja tuoksultaan.
Oma suosikkini on ehdottomasti vihreä omena!
Tilaisin tuotteen lahjaksi ja haluaisin että se toimitetaan suoraan lahjan saajalle. Miten toimin?
Valitse ostoskorissa lahjan saajaa lähellä oleva toimituspaikka syöttämällä Postinumero-kenttään hänen postinumeronsa. Myös kotiinkuljetus tietenkin onnistuu. Sivun alalaidassa on kohta Lisää vapaamuotoinen viesti tilaukseesi. Voit kirjoittaa siihen lahjansaajan nimi ja osoitetiedot. Muista puhelinnumero saapumisilmoitusta varten!
Voit ostoskori-sivulla täyttää lahjansaajan tiedot myös kohdassa "Tilaatko lahjaksi?"
Lahjan mukaan saat myös haluamasi viestin. Kirjoita haluamasi teksti tilauksen lisätietoihin.
Olen yllättämässä ystäväni! Haluaisin kotiinkuljetuksen hänelle tiettynä päivänä. Millaiset toimitusajat teillä ovat tilauksen saavuttua?
Meillä kotiinkuljetukset hoitaa Posti ja heillä mahdolliset toimitusajat riippuvat vähän toimitettavan alueen mukaan. Postin sivuilta löydät aina ajantasaista lisätietoa. Kun laitat tilaukselle lahjan saajan nimi- ja osoitetiedot kohtaan ”Lahjansaajan tiedot” mutta omat puhelinnumero ja sähköpostiosoitetietosi niin pystyt itse ohjaamaan Postin toimitusaikaa. Meiltä paketti lähtee aina samana tai seuraavana arkipäivänä vähän tilausajasta riippuen tai voit toivoa tietenkin myös jotain tiettyä lähetyspäivää tilauksen lisätiedoissa.
Miten voin antaa palautetta tai arvioida tuotteen?
Palaute on aina enemmän kuin tervetullutta! Tavoitat minut sähköpostilla piia@hyvantuulenpuoti.fi ja suoraan minulle tulee myös verkkokaupan yhteydenottolomakkeen kautta laittamasi viestit. On ihanaa jos jaksat nähdä vaivaa arvioidaksesi tilaamasi tuotteet verkkokaupassamme. Arviointi vaatii kirjautumisen, tämä vain sen takia että saadaan estettyä konerobottien tekemät huuhaa arvioinnit :)
Palautin tuotteita, miten toimin laskun kanssa?
Avarda lähettää aina uuden laskun kun palautuksesi on meillä käsitelty. Jos maksoit tilauksesi verkkopankista tai luottokortilla, tulee hyvitys tilillesi tai seuraavalle luottokorttilaskullesi.
Selain ilmoittaa virhettä "Uudelleenohjauksia liikaa", mitä teen?
Tuttu ongelma, kone vaatii aina välillä evästeiden poistoa että toimii kunnolla.
Tässä ohje Chrome-selaimen evästeiden poistoon
Valitse Cromessa oikeasta yläreunasta Lisää ja sitten Asetukset.
Valitse Yksityisyys ja turvallisuus ja sitten Evästeet ja muu sivustodata.
Valitse Katso kaikki sivustodata ja luvat ja sitten Poista kaikki data.
Vahvista valitsemalla Tyhjennä.
Ohjeet poistoon löydät helposti myös Google-haulla.
Tilauksen tekeminen tökkii, mitä teen?
Sujuvan asioinnin varmistamiseksi suosittelemme käyttämään uusinta versiota Google Chrome internet-selaimesta sekä säännöllisesti puhdistamaan internet-selaimen evästeet & välimuistin. Lisäksi suosittelemme tarkistamaan että käytössäsi olevasta maksusovelluksesta, esimerkiksi MobilePay / OP / Nordea tai vastaava, on aina käytössä uusin versio. Alta löydät ohjeet miten eri laitteisiin päivitykset voidaan suorittaa.
Tietokone
Oletuksena Google Chrome selain päivittää automaattisesti uusimman version
Evästeiden sekä välimuistin tyhjennysohjeet
iPhone & iPad
Avaa Appstore > klikkaa “oma profiili” kuvaketta oikeassa yläkulmassa > avautuvassa valikossa näkyy painike “Päivitä” Google Chrome sovelluksen kohdalla mikäli päivitys on saatavilla > suosittelemme päivittämään uusimpaan versioon
Android (älypuhelin & tabletti)
Ohje kuinka päivittää sovellukset
Poistuin vahingossa sähköpostilistalta ja nyt ei hyväksy osoitettani enää uudelleen. Mitä teen?
Laitathan minulle sähköpostia piia@hyvantuulenpuoti.fi niin saadaan hoidettua helposti kuntoon.